søndag den 17. april 2011

Skinkestang

Super lækker skinkestang med champignon, purløg og flødeost til ta´ selv-bordet eller som en let frokost eller middag i selskab med en salat. Den har i mange år været en genganger hjemme i min moster og onkels køkken - og er det nu også i mit eget. 




250 g butterdej
250 g champignon
200 g skinke i strimler
200 g flødeost - naturel
1 tsk alm sennep
1-2 tsk honey-dijonsennep
1 bundt purløg
salt og peber
1 æg (til pensling)






Rens og skær champignonerne (i kvarte eller i skiver) og rist dem gyldne på en hot, tør pande.
Rul butterdejen ud til en 25x40 cm firkant.
Rør flødeost, sennep, salt, peber og purløg sammen. Vend de afkølede champignoner og skinken i til sidst og fordel fyldet på langs af firkanten. Fold først enderne og derefter siderne op eller skær skrå strimler ind til fyldet og flet dem hen over fyldet.


Pisk ægget sammen og pensl butterdejen med det.


Bag skinkestangen i 25-30 minutter ved 200°  og lad den herefter køle lidt af inden den skæres og severes lun sammen med en salat - herover en simpel pebersalat.


Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Nu havde jeg godt nok besluttet mig for en skinketærte til min påskemiddag på torsdag, men denne udgør et udmærket alternativ, som jeg vil overveje :) Dejlig ser den i hvert fald ud.

    SvarSlet
  2. Den får de varmeste anbefalinger herfra.... :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...