mandag den 14. januar 2013

Pulled Chicken

Dette er min fjerkræ-fortolkning af den formidable "Pulled Pork". Kyllingeudgaven tager ikke nær så lang tid at tilberede og passer derfor helt perfekt ind i et madlavningsmønster der, som mit, er en "smule" impulsivt.

Kylling
Salt
Paprika - gerne røget
Worcestershire Sauce 
(1 spsk pr 200 g kød)
En sjat vand.


Barbequesauce
Ketchup
Chili - Tabasco
Burgerboller 
Coleslaw
En kold øl


Put kyllingekødet i en stegepose. Krydr det godt. Smid det i ovnen i 1½ time ved 200°.

Put herefter kødet i et fad og riv det fra hinanden med to gafler. Bland det med barbequesauce, smæk det i en burgerbolle, top op med coleslaw - DIG IN og nyd en kold øl til!!  


For mig ligger det afgørende i valget af barbequesauce. Du kan selvfølgelig lave din egen, eller bruge din personlige favorit. Jeg har tabt mit hjerte til "Jack Daniel´s Full Flavour Smokey Barbecue Sauce" - især da den tilfører det "røg" man ellers ville have fået ved den traditionelle tilberedning. Tilsat en smule Heinz tomatketchup og et stænk chili eller tabacco er den helt perfekt både til kylling og svin. 

Uuuuuhmmmmm..... 

Velbekomme! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...