lørdag den 23. november 2013

Pizza Americana Piccanta - Amerikansk "Cheese Pizza"

Fra min tid i USA er det "Cheese Pizza" der står som det stærkeste pizza-minde, da det var min amerikanske families foretrukne. Det er stort set det vi typisk kalder en "Margherita", bortset fra at der er både mozzarella og cheddar  på en Cheese pizza, fremfor blot Margheritaens mozzarella. Vi voksne gav den et ekstra grønt drys og et skud chiliflager - deraf piccanta (krydret)



400 g pizzadej

1½-2 dl pizzasauce

250 g revet mozzarella
150 g revet cheddar

Oregano
Persille
Chiliflager


Rul pizzadejen ud til en stor (25x40 cm) hvis du bager på en bageplade eller to små (25 cm diameter) hvis du bager på en pizzasten. Det er nemmere at håndtere en lidt mindre pizza når man skal flytte den rundt med en pizzaspade. Bunden bliver ret tynd på denne måde, så hvis du ønsker tykkere bund laver du selvfølgelig blot mere dej. Jeg foretrækker dog en tynd og sprød bund.
Fordel pizzasaucen over bunden. Bland ostene og fordel dem jævnt over tomatsaucen.

Bagetiden er afhængig af om du bruger bageplade med bagepapir eller direkte på en bagesten.
Plade: 12-16 minutter ved 200°C
Sten: 8-12 minutter ved din ovns max-varme. Husk at stenen skal være gennemvarm før du begynder at bage på den. Jeg giver min mindst en halv time inden 1. pizza og mindst 5 minutter mellem hver følgende pizza.

Serveres direkte fra ovnen med et godt drys oregano, persille og chiliflager.

Velbekomme!

1 kommentar:

  1. Mmmh, ost på pizza kan man aldrig få nok af! Det ser godt ud :D

    - Anne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...